Hra pro tříčlenné skupinky na 60 minut (lze zkrátit) – vstupní informace
Týmy: 1 googlič, 1 kreslič a 1 hledač
Prostorové požadavky: 1 prostor pro googliče – třída/lavičky venku, 1 prostor pro kresliče – venkovní nebo školní učebna a velký prostor pro hledače – školní chodba/ohraničený prostor venku
Materiální požadavky na vedoucího: prázdné čtvercové sítě a tužky nebo pastelky podle počtu týmů, artičky s úlohami (pro použití venku či opakované použití mohou být zalaminované a mohou být různých barev tak, aby splývali s místem, kde jsou upevněné), napínáčky, špendlíky nebo izolepa (podle toho, kam budete kartičky umísťovat)
Materiální požadavky na tým: googlič – mobilní telefon s přístupem na internet, hledač – čtvercová síť viz zadání, tužka nebo pastelka
Časové rozvržení: 5 minut informace pro celé týmy, 5 minut plánování týmových strategií, 3 x 13 minut hra (maximálně), 10 minut vyhodnocení a zpětná vazba
Postup: 1. informace pro celé týmy – V prostoru je rozmístěno 9 kartiček, které hledači hledají a nic z nich si nemohou zapisovat a nemají u sebe mobily
2. Pokud víte odpověď, jdete informovat kresliče o tom, jaká políčka má vybarvit, pokud nevíte odpověď, jdete o otázce informovat googliče a až po zjištění odpovědi kresliče
3. Hra trvá 39 minut (nebo méně, pokud některý tým vyřeší vše dříve) a po 12 minutách se mění pozice googliče, kresliče a hledače tak, aby se všichni vystřídali na všech pozicích, 1 minuta je na předání si informací při výměně pozic
4. Nyní máte 5 minut na domluvení týmové strategie v celé trojici, ale zatím nikdo neopouští startovní místnost (buď místnost kresličů nebo googličů, je to jedno), následně bude hra trvat 39 minut a po 12 minutách budete vždy písknutím svoláni do startovní místnosti, kde máte minutu na výměnu pozic a předání si informací
Cíle: týmová spolupráce, role ve skupině, volba strategií, přenos informací v týmu, získání povědomí a nových informací o udržitelnosti, trénink sebehodnocení
Hra pro tříčlenné skupinky – kartičky s úkoly, jde měnit počet i obsah
1. Asociace malých debrujárů ČR vznikla
A1 + B1 – 5. září 1990
C1 + D1 – 22. září 1992
C2 + D2 – 1. září 1994
2. V celosvětovém měřítku nemá šanci navštěvovat školy
E2 + F2 – 16 milionů dětí
G1 + G2 – 160 milionů dětí
E1 + F1 – 1,6 miliardy dětí
3. Vodou a mýdlem si nemá šanci doma umýt ruce
A2 + A3 – 25 % lidí
B2 + B3 – 40 % lidí
C2 + C3 – 50 % lidí
4. LEGO postavičky (lidé) jsou v poměru panáčci a panenky
D3 + D5 – 86 % a 14 %
C4 + E4 – 64 % a 36 %
G3 + G5 – 50 % a 50 %
5. Každý rok se do oceánů dostanou tuny plastů, je to přibližně
C6 + D6 – 100 000 tun
D6 + E6 – 1 milion tun
E7 + F7 – 11 milionů tun
6. Na Newtona ze stromu spadl
A5 + E6 – pomeranč
G3 + D4 – ořech
F5 + B6 – jablko
7. Termokamera zobrazuje v
F3 + B4 – IR spektru
E4 + G7 – optickém spektru
G1 + A6 – UV spektru
8. Vyplýtváme, nebo vyhodíme, nebo jinak znehodnotíme
E3 + E4 – čtvrtinu všech potravin
C7 + D7 – třetinu všech potravin
A7 + B7 – polovinu všech potravin
9. Tématem Noci vědců v roce 2023 bude
E5 + G5 – Láska
F2 + G2 – Zahrada
B5 + F4 – Tajemství
Hra pro tříčlenné skupinky – čtvercová síť